czwartek, 4 lutego 2016

Nasz hit karnawału - oponki

Witajcie!

Dziś serdecznie Was zapraszam na przepis na oponki. Słodkości, które u mnie goszczą już od kilku lat w karnawale, a że w tym roku karnawał krótki to zagościły w Tłusty Czwartek. Bardzo proste i smaczne, znikają  szybko.
Podane proporcje są na około 20 oponek :)

Składniki:
  • 500 g mąki
  • 250 g zmielonego twarogu
  • 120 g cukru
  • 1/4 kostki margaryny
  • 6 łyżek mleka
  • 2 jajka
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
Przygotowanie:

Do dużej miski wsypałam mąkę i dodałam margarynę, posiekałam nożem.


Włożyłam pozostałe składniki i zagniotłam ciasto, owinęłam je w folię aluminiową i na 30 min włożyłam do lodówki.



Po tym czasie, ciasto rozwałkowałam, ale nie można tego zrobić zbyt cienko. Szklanką wykrawaliśmy krążki, a malutkim kieliszkiem wycinaliśmy środki w krążkach. Te malutkie wycinki też smażę dla starszej córy, nazwała je mini pączkami.


Tak powycinane oponki smażyłam na głębokim tłuszczu do zezłocenia z jednej i drugiej strony.

Usmażone odkładam zawsze na ręcznik papierowy, by odsączyć z nadmiaru tłuszczu i po wystudzeniu starsza córka posypała je cukrem pudrem (w tym roku są u nas wręcz wykąpane w cukrze pudrze :)


Smacznego!
Asia

Źródło: przepis został kiedyś zapisany w domowym zeszycie z przepisami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz