piątek, 29 stycznia 2016

Przepis idealny dla mężczyzn, czyli coś słodkiego z 4 składników w sekundkę ;-)

Hej,

Czasami zdarza się tak, że my kobiety nie możemy lub nie mamy czasu, aby zrobić coś dobrego w kuchni, a większość znanych mi mężczyzn nie chce gotować ani piec, bo boją się, że im coś nie wyjdzie (a to bardzo niebezpieczne dla samopoczucia faceta :P ) Jestem teraz w takiej sytuacji, że końcówka ciąży mija mi na leżąco, więc mimo że mnie ciągnie do gotowania i pieczenia muszę sobie odpuścić. Postanowiłam namówić męża na upieczenie ciasteczek do popołudniowej kawki. Oczywiście nie chciałam, żeby biedak siedział w kuchni godzinę i męczył się z wyrabianiem ciasta, więc zaproponowałam mu upieczenie najprostszych ciasteczek pod słońcem. Do cynamonowych ślimaczków potrzebujemy tylko 4 składników, które znajdziemy w każdym sklepie, a czas wykonania to jakieś 25 minut razem z pieczeniem, z czego 5 minut to przygotowanie ;)

Składniki (12 sztuk):
  • duży płat ciasta francuskiego
  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki cukru
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
Przygotowanie:

Cukier wraz z cynamonem dokładnie mieszamy w misce. Płat ciasta francuskiego smarujemy roztopionym masłem, po czym równomiernie rozkładamy na nim cukier z cynamonem. Zwijamy ciasto w rulon zaczynając od dłuższego boku. Całość kroimy na 1-1,5cm kawałki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.


Jak widzicie ciastka są mega proste i nie da się ich zepsuć :)

Smacznego!

Pozdrawiam,
Marysia

6 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda :) Moze kiedys sprobuje to zrobic, bo jak na razie przy Małej mam jakoś mało czasu... :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha.. wygląda rewelacyjnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzuciłam okiem na przepis, szybko policzyłam w głowie wszystkie produkty, ucieszyłam się, że wszystkie aktualnie posiadam, już zacierałam rączki, że jutro do kawki będzie jak znalazł, a tu nagle - przecież w Wielkim Poście nie jem słodyczy! Ojojoj, przypomnij się z tym przepisem za 40 dni! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe no to faktycznie może być problem ;) Po poście będą jak znalazł! :D

      Usuń