wtorek, 22 września 2015

A co z torbą do szpitala?


Witam!

U mnie wielkimi krokami zbliża się godzina 0, tak więc no, mieszkanie posprzątane, torba spakowana, mogę rodzić... Ha,ha!! No właśnie, a kiedy najlepiej jest spakować torbę i co powinno się do niej włożyć? Przy pierwszej córce spakowana byłam ho,ho przed terminem, przy drugiej niestety jestem gotowa dopiero od kilku tygodni. Z własnego doświadczenia polecam jednak zrobić to na przełomie 7 i 8 miesiąca, żeby nie było niepotrzebnych niespodzianek. I wcale nie chodzi mi tutaj o poród ale o sytuacje gdzie po prostu nasze samopoczucie stwarza konieczność zawitania do szpitala. Tak było u mnie, ze względu na silne bóle w 32 tygodniu ciąży musiałam stawić się w szpitalu i wtedy pojawił się problem szybkiego pakowania torby z zaangażowaniem całej rodziny, która została postawiona na nogi. Lepiej sobie takich sytuacji zaoszczędzić :)
Zanim zaczniecie się pakować, warto dowiedzieć się czego wymaga szpital w którym będziecie rodzić, mój np. ubiera dzieci w ubranka szpitalne i nie mam na czas pobytu dziecka w szpitalu zabierać swoich rzeczy, jedynie pieluchy i chusteczki nawilżane.
Ja w jedną torbę zapakowałam swoje rzeczy, a rzeczy mojego dzieciątka do drugiej, możecie też do trzeciej zapakować rzeczy potrzebne tylko na czas porodu. Naprawdę warto z partnerem skonsultować gdzie co wkładacie tak aby w czasie porodu orientował się gdzie co jest zapakowane, no chyba że nadmiar wrażeń go pokona ;)


Tak więc zerknijcie sobie na moją listę, mam nadzieję że będzie choć trochę pomocna :)

Najważniejsze to dokumenty:
  • dowód osobisty
  • karta ciąży
  • NIP pracodawcy lub własny, jeśli prowadzicie działalność gospodarczą
  • aktualne badania w tym badanie grupy krwi, mocz, morfologia, itd (ja zabieram wszystkie z całego przebiegu ciąży)
  • skierowanie do szpitala, o ile jest wymagane


Artykuły higieniczne:
  • poporodowe duże podpaski (podkłady higieniczne)
  • płyn do higieny intymnej
  • ręczniki 2-3 w tym 1 mały, najlepiej chociaż jeden w ciemniejszym kolorze
  • chusteczki do higieny intymnej
  • wkładki ochronne do biustonosza (laktacyjne)
  • chusteczki higieniczne
  • higieniczne podkładki toaletowe
  • antybakteryjny żel do rąk
  • przybory toaletowe (pasta i szczoteczka do zębów, dezodorant, żel do mycia ciała, szczotka, szampon, kosmetyki do makijażu, płyn micelarny,płatki kosmetyczne, jednorazowa maszynka do golenia)
Bielizna:

  • 4 koszule nocne 1-2 na czas porodu i dodatkowo 2-3 wygodne do karmienia
  • szlafrok
  • majtki siatkowe jednorazowe
  • 2 biustonosze dla karmiących
  • kapcie
  • klapki pod prysznic
  • 2-3 pary skarpetek


Pozostałe:
  • gumka do włosów, opaska
  • woda w aerozolu do odświeżania twarzy
  • bawełniana pielucha do przecierania twarzy, okładów
  • pomadka bezbarwna do ust
  • woda mineralna do picia
  • gorzka czekolada
  • telefon i ładowarka
  • kubek, sztućce, ręcznik kuchenny
  • leki które biorę
  • drobne pieniądze
  • maść do pielęgnacji brodawek 

Dla tatusia:
  • wygodne ubranie,
  • coś do picia, jedzenia
  • aparat 

Dla dziecka:
  • mała paczka najmniejszych pieluch jednorazowych,
  • chusteczki nawilżane

A jeśli musimy zabrać ze sobą ubranka i kosmetyki na czas pobytu w szpitalu to dodatkowo:
  • 3 body
  • 3 pajacyki lub kaftaniki i śpioszki
  • 2 czapeczki bawełniane
  • 2 pary rękawiczek niedrapek
  • 2 pary skarpetek
  • kilka sztuk pieluch tetrowych
  • kocyk
  • otulacz
  • ręcznik z kapturkiem
  • mydełko dla niemowląt
  • oliwka dla niemowląt
  • miękka szczotka do włosów
Należy pamiętać że wszystkie ubrania do dziecka muszą być wyprane i wyprasowane :)
Jeśli chodzi o ubrania na powrót do domu to nie zabieram ich od razu ze sobą, są uszykowane i mąż nam je przywiezie w dniu gdy będzie nas odbierał. Ubranko dla dziecka musi być dobrane odpowiednio do pogody, a nasz zestaw przedstawia się następująco.

Asia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz