niedziela, 20 grudnia 2015

Akcja piernikowa cz. 3

Witajcie,

Nadszedł czas na udekorowanie pierniczków, które leżakują już u mnie 2 tygodnie. Może nie jestem jakimś mistrzem dekoracji, ale starałam się jak mogłam, aby moje pierniki wyglądały jak najlepiej. Porównując w myślach tegoroczne z zeszłorocznymi mogę tylko powiedzieć, że jestem z siebie bardzo dumna! 


Moim ostatnim odkryciem jest lukier królewski, który fantastycznie się trzyma, wygląda cały czas tak samo w przeciwieństwie do zwykłego lukru i jest bardzo smaczny. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak go się robi poniżej podaję przepis:

Składniki:
  • 2 białka w temperaturze pokojowej
  • 400g cukru pudru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • barwniki spożywcze
Przygotowanie:

Oddziel żółtka od białek i białka przełóż do czystej miski. Upewnij się, że w białkach nie ma ani odrobiny żółtka. Lekko ubij białko razem z sokiem cytryny, a następnie zmniejsz obroty miksera i zacznij stopniowo dodawać cukier puder cały czas ubijając. Ubijaj aż lukier będzie gęsty, gładki i twardy. Może to zająć 5-8 minut. Jeśli chcesz uzyskać lukier kolorowy to podziel go najpierw na tyle części ile masz kolorów, przełóż do osobnych miseczek, a następnie do każdej z nich dodaj odrobinę barwnika. Wystarczy odrobina, aby nadać lukrowi odpowiedni kolor (lepiej dodać za mało niż przesadzić). Jeśli masz barwnik w proszku to zmieszaj go wcześniej z odrobiną soku cytrynowego, wody lub mleka zaś jeśli jest w paście to dodaj bezpośrednio do lukru. Lukier zmieszaj z barwnikiem ręcznie za pomocą metalowej łyżki. Lukier królewski ma bardzo gęstą konsystencję i zacznie zasychać od razu po zrobieniu. Aby nie stwardniał za bardzo przed użyciem przykryj dokładnie miseczki mokrymi ściereczkami lub papierowymi ręcznikami (również mokrymi). Jest bardzo ważne, aby lukier był przykryty! Możesz również przełożyć poszczególne kolory do foliowych torebek i je szczelnie zamknąć lub do szpryc. Jeśli przez chwilę nie używasz lukru to owiń odciętą końcówkę z woreczka lub końcówkę szprycy wilgotnym papierem. W zależności od gęstości lukru, temperatury i wilgotności powietrza lukier będzie twardnieć 15-60 minut po nałożeniu. Nie wkładaj ciasteczek ozdobionych lukrem do lodówki ponieważ lukier może zmięknąć i zacząć się kleić.

A pomysły na udekorowanie pierniczków? 

Ja brałam je po prostu z głowy- w zależności od kształtu piernika wymyślałam na poczekaniu kolory i wzory. Do dekoracji używałam wspomnianego wyżej lukru królewskiego w różnych kolorach, kolorowych pisaków jadalnych (zwykłych i żelowych), cukru kolorowego oraz srebrnych i złotych kuleczek do dekoracji. Jako inspirację pokazuje Wam moje wzorki pierniczków:


A czy pierniki wytrzymają niezjedzone do świąt? Nie wiem, mogę mieć tylko nadzieję, że coś zostanie... ;)


Pozdrawiam i życzę miłego lukrowania!
Marysia 

Przepis na lukier królewski pochodzi ze strony http://tipy.interia.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz