piątek, 4 grudnia 2015

Akcja piernikowa cz.2

Hej,

Dwa tygodnie temu zarobiłam ciasto na pierniczki, a dzisiaj czas najwyższy zabrać się za ich pieczenie. Ciasto odstało swoje, więc pierniczki powinny być pyszne! Zapraszam osoby, które zarobiły ciasto razem z nami do kontynuacji naszego przepisu :)

Przygotowanie c.d.

Ciasto wyciągamy z chłodnego miejsca (np. lodówki) i odstawiamy na jakiś czas w temperaturze pokojowej. Nie martwcie się, że ciasto jest mocno twarde- jak trochę odstoi będzie miękkie i bardzo plastyczne.


Posypujemy stół odrobiną mąki,  rozwałkowujemy ciasto na grubość około 0,5 cm i wykrawamy pierniczki naszymi ulubionymi foremkami (u mnie oczywiście foremki świąteczne w gwiazdki, aniołki i choinki!). 


Piec pierniczki przez 10-15 minut w 170 stopniach.


Można je od razu udekorować, ale ja wole to zrobić zaraz przed świętami, żeby mi ozdoby nie pospadały ;)
Pierniczki powinny leżeć co najmniej 2 tygodnie, aby zmiękły. Jeśli po tym czasie nadal będą twarde włożyć jeszcze na jedną dobę kawałek jabłka.

Mam nadzieję, że przepis Wam się podobał :)

Pozdrawiam,
Marysia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz