sobota, 28 listopada 2015

Ciasto Bananowe Pole

Witajcie!

Ostatnio ciągle zajadam jabłka i banany, w wersji na surowo mi się pomału nudzą więc na weekend staram się upiec zawsze jakieś ciasto z tymi owocami. Ciasto z jabłkami jedno już jest na blogu więc teraz czas na wypiek z bananami. Przepis znalazłam w Internecie, ciasto jest mocno bananowe, zdecydowanie dla osób lubiących te owoce :) W oryginalnym przepisie był biszkopt z 6 jajek, ja uważam że z 4 wystarczy do tego ciasta i taki też upiekłam. Placek bardzo przypadł mi do gustu i dlatego dzielę się przepisem z Wami.


Biszkopt:
  • 4 duże jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubiłam na sztywno, dodałam cukier, dalej ubijałam, dodałam po jednym żółtku i ubijałam do połączenia się składników. Przesiałam mąkę razem z proszkiem do pieczenia i dodałam do masy (etapami, na trzy razy) po czym delikatnie wymieszałam łopatką silikonową. Piekłam w temperaturze 160 stopni ok. 30 minut.


Masa bananowa:
  • 5 bananów
  • 1/2 litra śmietany kremówki (pół litra)
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki żelatyny
Banany zapiekłam w całości w piekarniku, aż skórka zrobiła się cała czarna (ok.15 min). Po wystygnięciu bananów, obrałam je i zmiksowałam.


Żelatynę rozpuściłam w 1/4 szklanki wrzątku. Śmietanę kremówkę ubiłam, pod koniec ubijania dodałam cukier puder, następnie dodałam zmiksowane banany (też etapami na kilka razy) i wymieszałam. Teraz dodałam żelatynę (musi być przestudzona, nie może być ciepła) i wymieszałam mikserem.

Dodatkowo:
  • 4 banany
  • 2 galaretki agrestowe

Na ostudzony biszkopt wyłożyłam masę bananową a następnie rozłożyłam plasterki banana.


Całość zalałam tężejącą galaretką.

Smacznego!
Asia

Źródlo: http://www.przyslijprzepis.pl/przepis/bananowe-pole-10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz